Język:
PL EN
Waluta:
0

Serwisowanie instalacji LPG - o czym musisz pamiętać?

Andrzej Siedlik
31071
« powrót

Wybór instalacji LPG do samochodu, poza oszczędnościami przynosi jednak kilka dodatkowych obowiązków związanych z jej przeglądem i serwisowaniem. W związku ze specyfiką instalacji i rodzajem paliwa, a także dodatkowymi częściami musimy na bieżąco serwisować całą instalację. Przy wyborze części możesz zdać się na wiedzę mechanika lub sprawdzić ofertę Sklepu internetowego LPG agsiedlik.pl

Jest to szczególnie ważne przed sezonem zimowym oraz z nastaniem sezonu wiosennego. Kierowcy często zapominają o tych dodatkowych obowiązkach, co wiązać się może z krótszą żywotnością poszczególnych podzespołów w samochodzie, a także większym zużyciem paliwa. W najgorszym przypadku może dojść do nieszczelności instalacji, jednak istnieje kilka prostych zasad, dzięki którym uchronimy się przed tymi problemami.

Mechanik dokonujący sprawdzenia instalacji LPG

Kiedy serwisować instalacje LPG?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, w zależności od typu i generacji instalacji, która znajduje się w naszym pojeździe, czas ten może być różny. Jeśli chodzi o przebieg, to po przejechaniu 15 tys. kilometrów należy wybrać się do sprawdzonego warsztatu LPG i sprawdzić stan instalacji. W szczególności newralgiczne jest oprogramowanie wykorzystane przy instalacji, dlatego to ona wymaga częstszego sprawdzania. W przypadku starszych modeli instalacji przebieg ten jest zdecydowanie mniejszy. Większość specjalistów zaleca tę wizytę już po 10 tys. kilometrów.

Okres wiosenny sprzyja również wizytą w warsztatach samochodowych. Instalacje narażone na działanie niskich temperatur, zwiększoną wilgotność przez dłuższy okres, należy sprawdzić i wykluczyć najczęściej występujące drobne usterki techniczne.

Filtry, filtry i jeszcze raz filtry

Bez zadbania o prawidłowy stan filtrów, możemy narazić na uszkodzenie kosztowne w naprawie części samochodu. Specjaliści zalecają taką wymianę co 25-30 tys. kilometrów. Filtr paliwa odpowiada za odpowiednie filtrowanie gazu zarówno w stanie płynnym, jak i gazowym. Sama wymiana jest szybka i nie stanowi większego uszczerbku w naszym budżecie. Koszt dwóch filtrów w zależności od typu może wynieść między 50 - 100 złotych. Do tego dochodzi jedynie praca mechanika, który w razie konieczności sprawdzi i wyreguluje instalacje. Kwoty te uzależnione są od warsztatu, ale w większości nie przekraczają kilkudziesięciu złotych.

Zbiornik LPG

Zbiornik LPG niezależnie od kształtu (przyp. toroidalny lub cylindryczny) posiada określony czas eksploatacji. Chociaż wytrzymałość zbiorników określana jest na 20 lat, to jednak już po 10 musi uzyskać nową homologację. Proces ten polega w głównej mierze na sprawdzeniu szczelności zbiornika. Proces ten może wykonać jedynie mechanik posiadający specjalne uprawnienia. W związku, z czym kwoty, jakie przyjdzie nam zapłacić w związku z tą usługą, będą wyższe. Koszt takiej usługi oscyluje w granicach 400 złotych, jednak jest to uzależnione od indywidualnych cen w warsztacie.

Reduktor

Podczas serwisu należy odpowiednio wyregulować instalacjęSerwis lub ewentualna wymiana reduktora, powinna odbyć się po przejechaniu co najmniej 100 000 kilometrów lub w przypadku kiedy zauważymy niepokojące objawy podczas jazdy „na gazie”. Reduktor ma za zadanie zmniejszyć ciśnienie, przy jednakowej zamianie paliwa w stanie ciekłym na gaz w postaci lotnej. W zależności od tego, jaki typ instalacji znajduje się w naszym samochodzie, rachunek z warsztatu może być bardzo rozbieżny. Za podstawowe modele ze starszych typów zapłacimy około 300 złotych, przy nowszych generacjach koszt ten będzie nawet dwukrotnie wyższy. Wielu mechaników, namawia do naprawy lub regeneracji reduktora jednak zdaniem ekspertów, dużo lepszym wyjściem jest zakup nowego. Koszty z pewnością w tym przypadku są wyższe, jednak czy powinniśmy oszczędzać na ochronie silnika?

Pozostałe podzespoły

Pozostałe filtry, świece czy płyny powinny być wymieniane po takim samym czasie, jak ma to miejsce w przypadku samochodów napędzanych wyłącznie benzyną. Wielu producentów próbuje nas skusić produktami przeznaczonymi wyłącznie do samochodów z gazem, jednak w większości przypadków jest to jedynie próba naciągnięcia użytkowników na dodatkowy wydatek.

Sprawdzaj na bieżąco nasz Blog, i przeczytaj o wszelkich aspektach instalacji gazowej w samochodzie!

(4.2/5), głosów: 101
Ocena strony
« powrót

Używamy plików cookie

Na naszej stronie używamy ciasteczek, dzięki czemu jest ona dla Ciebie bardziej przyjazna i niezawodna. Korzystamy także z narzędzi analitycznych w celach statystycznych i marketingowych, aby dopasować treść reklam do Twoich potrzeb i zainteresowań. Twoja prywatność jest dla nas ważna. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Copyright © 2013-2024 P.H.U. LPG AUTO GAZ
X
Niestety jesteśmy poza biurem.
Chcesz, abyśmy oddzwonili do Ciebie,
kiedy wrócimy do pracy?
Podaj swój numer telefonu
22 klientów dzisiaj zamówiło rozmowę z nami.
Twój numer telefonu nie będzie wykorzystany w celach marketingowych.
Tylko oddzwonimy.